výběr jazyka: CS EN

Systémy managementu jakosti ve státní správě

Systémy managementu jakosti ve státní správě

V oblasti státní správy je již třetím rokem postupně zaváděn systém managementu jakosti od ústředního orgánu státní správy směrem k regionům, městům, obcím, rozpočtovým organizacím, atd. Stále častěji slyšíme o kvalitativních standardech, kritériích jakosti, atd. Certifikace dle normy ISO 9001 je jasným signálem a potvrzením nezávislým orgánem, že organizace dodržuje principy managementu jakosti. Výsledkem certifikovaného systému je m.j.:

  • Splnění požadavků zákazníka a jeho spokojenosti
  • Zvýšení konkurenceschopnosti
  • Systémový přístup k rešení otázek kvality a všech legislativních požadavku, které je třeba plnit včetne ŽP, BOZP, PO
  • Snížení rizika při revizi kontrolních orgánů
  • Snížení rizika výskytu mimořádné události
  • Zvýšení prestiže spolecnosti/úřadu, jednotlivých útvaru a příslušných funkcí
  • Vyšší možnost čerpání dotací z různých oblastí
  • Zvýšení důvěry ve společnost/úrad

V dnešní dobe, kdy se úrady snaží vyjít vstříc „zákazníkům“ / občanům je uplatnování principu managementu jakosti dle normy ISO 9001 víc než pouze dodržování normy.

Základní principy jsou tedy propracované, dokumentované a systémové kroky k zajištení spokojenosti „zákazníka“. V kontextu procesu, které jsou zajištovány úřady státní správy je asi nejdůležitejší otázka: „Kdo je náš zákazník?“ Tato otázka bývá pri zavádení principu systému managementu velmi duležitá a zahrnuje zákazníky externí i interní. Teprve po dobrém zavedení zákaznicky orientovaných procesů je možno dosahovat vysoké míry efektivity úřadu.

Přijetím principu systému managementu jakosti se tedy firma/úřad dostává do procesu neustálého zlepšování. Funkčnost a efektivita systému je následně ověřena nezávislým certifikačním orgánem pri certifikačním auditu a vystavením certifikátu systému managementu jakosti. Toto ocenení má nesporné výhody pro bežné fungování úřadu, včetne zajištování zdrojů pro zlepšování sveřené oblasti.

otevřené školení interních auditorů dle požadavků specifikace API Q1 10.edice specifikace pro programy kvality v ropném, petrochemickém a plynařském průmyslu


termíny:

07.03. 2024 - 08.03. 2024

číst více